Detailhandelsinitiatieven Den Helder

Vorige week dinsdag zijn enkele TOP leden en deelnemers in onze community detailhandel afgereisd naar Den Helder. Daar werden plannen gepresenteerd om de binnenstad van Den Helder aantrekkelijker te maken voor het winkelpubliek.

De ‘winkelgoeroe’ Prof. Cor Molenaar ontvouwde een belevingsplan, waarin het gebruik van smartphones en interactieve verlichting en -geluid centraal staan, naar een model dat succesvol in o.a.  Veghel is toegepast. Websites, sfeerverlichting, speciale effecten en muziek moeten de winkelbeleving verbeteren. Het plan is er op gericht dat Den Helder ca 35 miljoen omzet ‘terughaalt’ van andere steden in de Noordkop waar men winkelt. Daarnaast heeft men het plan om 5 miljoen omzetverbetering te realiseren door Texelgangers te attenderen op de aantrekkelijkheid van de Helderse binnenstad als winkellocatie.

Wij waren erbij om inspiratie op te doen en te kijken of er ideeën zijn die ook toepasbaar zijn om het (fun) shoppen op Texel te verbeteren. Of dat zo is wordt door de community leden detailhandel besproken. Wat wel opviel is dat er in Den Helder inmiddels een uitgebreide samenwerking tot stand gebracht is tussen ondernemersverenigingen, koepelorganisaties detailhandel, de Helderse Woningstichting en Gemeente. Dat een dergelijke samenwerking nodig is als je de winkelinfrastructuur (duurzaam) wilt verbeteren, werd ons wel duidelijk. Met zulke projecten zijn hoge investeringen gemoeid, die niet uitsluitend door de ondernemers kunnen worden opgebracht, maar waar gemeente en provincie ook een rol bij spelen.

Als u vragen heeft over wat de community detailhandel doet en denkt, neem dan contact op met Michel Gregoire, Manager Ledenorganisatie

Ondernemer uitgelicht

Twitter

TOP Texel - Texels Ondernemers Platform - Postbus 155 - 1790 AD DEN BURG Texel - E-mail:
ontwerp & techniek: Zilte Zaken i.s.m. WEBJONGENS © 2017