Texelpoints

Wat is het?

Texelpoints is een interactief puntensysteem met Texelinfo en een aansluiting op de TexelAgenda. Deelnemers kunnen punten aan gasten of klanten geven op hun smartphone en die kunnen er dan ook mee betalen. Elk punt is een dubbeltje waard. De Texelpoints komen op een smartphone via een QR code of geluidje. Er is een Texelpoints app voor consumenten en verschillende kassa- en verhuursystemen zijn rechtstreeks aan Texelpoints gelinkt. Het systeem is bedoeld voor alle gasten, maar ook voor alle Texelaars. Alle Texelse bedrijven kunnen deelnemen. Texelpoints bevindt zich nu in de testfase, er doen 17 bedrijven mee. Het is de bedoeling om Texelpoints in het Paasweekend op 4, 5 en 6 april officieel te lanceren. 

Doel

Doel van Texelpoints is om meerwaarde te creëren, loyaliteit en differentiatie van het aanbod. Texelpoints wil bestedingen op het eiland houden en de spiraal van kortingen doorbreken. En wist u dat lokale valutasystemen de bestedingsbereidheid in Nederland minimaal met een factor drie verhogen? Texelpoints verzamelt bovendien informatie over de gasten en klanten, die ook weer gebruikt kan worden om gericht met hen te communiceren via beacons. Gebruikers kunnen zelf in de app aangeven welke informatie ze wanneer willen ontvangen. Op dit gebied wordt ook samengewerkt met VVV Texel. VVV Texel doet nog niet mee in de testfase maar gaat Texelpoints wel in de winkel gebruiken.

Cooperatie Texel Loyaal

Texelpoints is ondergebracht in coöperatie Texel Loyaal. Gelden die binnenkomen worden besteed aan het uitbreiden van Texelpoints of stromen weer naar de leden terug. Diverse fondsen financieren de marketingcampagne waarmee het systeem gelanceerd wordt. Een overkantse partij heeft ook interesse getoond voor samenwerking. Ondernemers die zich aanmelden voor 21 maart kunnen vanaf eind maart in Texelpoints werken. Deelname kost eenmalig 100 euro aan Texel Loyaal en daarnaast een maandelijks bedrag waarvoor drie categorieën bestaan. De functionaliteit van Texelpoints is afhankelijk van de categorie waar een deelnemer voor betaalt.

Marketingtool

Texelpoints kan worden gebruikt als een marketingtool om gasten op een nieuwe manier te bereiken, om een product te onderscheiden, de meerwaarde van en voor Texel te laten zien en aan de loyaliteit van de gast te bouwen. Het is een alternatief voor een gewone advertentie of een korting in geld of goederen. Het kan ook een alternatief zijn voor provisie die de gasten betalen. Ruim een miljoen euro verlaat het eiland aan provisie. Als logiesverstrekkers dat met Texelpoints weten te halveren, voegen ze daarmee aan de Texelse economie vijf of zes ton toe. Meer informatie over Texelpoints vindt u op www.texelpoints.com. Bij vragen kunt u ook contact opnemen met het team van Texelpoints via .

Ondernemer uitgelicht

Twitter

TOP Texel - Texels Ondernemers Platform - Postbus 155 - 1790 AD DEN BURG Texel - E-mail:
ontwerp & techniek: Zilte Zaken i.s.m. WEBJONGENS © 2017