Cursus Duits voor de horeca op Texel

Klachtenbehandeling in de gastronomie

Jullie krijgen allemaal wel eens te maken met geïrriteerde, geërgerde of zelfs boze gasten. Duitssprekende gasten kunnen zeer direct overkomen in hun woordkeuze en toon en (te) streng overkomen voor sommige hotel- en restaurantmedewerkers.

In het Nederlands kunt u de gast op een welsprekende en vriendelijke manier aanspreken. Maar hoe doe je dat in het Duits? In deze cursus klachtenmanagement in de gastronomie leert u de nodige tools om de gast op zijn gemak te stellen en van hem/haar een tevreden gast te maken.

De volgende onderwerpen zullen in de cursus aan bod komen:

- klachtenmanagement

- cultuurverschillen tussen Nederland en de DACH-landen

- Behandeling van klachten

- Rollenspel om het geleerde in praktijk te brengen

Dag 1

- Opfrissen van de basisstructuur: vraagwoorden, directe en indirecte rede, aanvoegende wijs, vragen, suggesties doen en aanbevelingen kunnen geven

- Kleine rollenspelen

- Culturele verschillen

Dag 2 en 3

- De 7 stappen van klachtenbehandeling

- Klachten van (Duitse) gasten

- Behandeling van klachten

- Culturele verschillen

- Rollenspelen

Duur:

3 x 3,5 uur met kleine huiswerkopdrachten

Prijs:

€375 per deelnemer (incl. Reader, onlinemateriaal, intake en certificaat van deelname; excl. BTW)

Vereisten:

Duits niveau A2/B1 (gevorderde beginners)

Groepsgrootte:

Min 4, max 10 personen

Data:

27, 28 oktober en 3 november 2022 / 17, 24 november en 1 december 2022 / 5, 6 en 12 januari 2023 of op aanvraag

Duits in één dag – spoedcursus voor beginners

Wil jij je klanten met goed Duits aanspreken, maar spreek je nog weinig of geen Duits? Wij helpen je in onze spoedcursus om binnen 6 uur je meest gebruikte zinnen te leren en ze in verschillende scenario's te oefenen. Zo voel jij je zelfverzekerder en je klanten voelen zich thuis. In deze eendaagse cursus leer jij de meest gebruikte basisstructuren en woordenschat die je nodig hebt. In veel verschillende interactieve oefeningen kun je meteen toepassen wat je hebt geleerd.

Duur:

6 uur Duitstraining en 45min lunchpauze

Prijs:

€460 per deelnemer (incl. Reader, onlinemateriaal, intake en certificaat van deelname; excl.

BTW)

Vereisten:

Duits niveau A0/A1 (beginners)

Groepsgrootte:

Min 2, max 6 personen

Data:

Op aanvraag

Duits voor de horeca – opfriscursus

Wilt jij je Duits verbeteren? Heb je al een goede basis, maar wil je net dat beetje extra leren? Wil jij weten waar de culturele verschillen liggen en waar jij op moet letten? Dan is de opfriscursus iets voor jou. In deze cursus leer jij in 4 halve dagen meer over de culturele verschillen, je kunt je Duits verbeteren en naar een hoger niveau tillen. In veel verschillende rollenspellen zullen we samen je Duits oefenen. Er is ook ruimte voor eigen onderwerpen zoals e-mails schrijven, omgaan met lastige gasten of bepaalde situaties in het restaurant (bv dieetwensen en allergieën). Deze cursus is op maat gemaakt. De deelnemers van de cursus hebben hetzelfde instapniveau en brengen hun eigen cases mee om te oefenen. 

Duur:

4x 4uur

Prijs:

€550 per deelnemer (incl. Reader, onlinemateriaal, intake en certificaat van deelname; excl. BTW)

Vereisten:

Duits niveau A2 (gevorderde beginners)

Groepsgrootte:

Min 4, max 8 personen

Data:

Op aanvraag

 

Aanmelden via info@duidelijkduits.nlVoor meer informatie kunt u bellen op 06-82 91 13 38 of mailen naar info@duidelijkduits.nl

Ondernemer uitgelicht

Twitter